رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان، ضمن تشریح سه بُعد شخصیتی و علمی آیت الله العظمی میلانی(ره)، مکتب فکری ایشان را برای طلاب امروز الگوساز دانست و گفت: ایشان یکی از بزرگترین شخصیتهای معاصرند که توانستند با اشراف به مکاتب فقهی و علمی، شاگردان برجستهای را پرورش دهند.
به گزارش روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعیدی فاضل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان در حاشیه کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی میلانی(ره) به تشریح سه بُعد شخصیتی و علمی این مرجع فقید پرداخت و مکتب فکری ایشان را برای طلاب امروز الگوساز دانست.
وی ضمن تبیین شخصیت آیتالله میلانی، ایشان را یکی از بزرگترین شخصیتهای معاصر دانست که توانست مکاتب فقهی و علمی مختلف در حوزه جهانی شیعه را درک کرده و شاگردان برجستهای را پرورش دهد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان «درک تمدنی و فرامذهبی از جهان اسلام»، «توجه به نیازسنجی منطقهای و بینالمللی» و همچنین «تقویت و اعتلای مبانی شیعه و تلاشهای اجتماعی» را بعنوان سه بعد مهم شخصیتی و علمی آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی(ره) عنوان نمود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی فاضل نخستین نکته را «درک تمدنی و فرامذهبی ایشان از فضای اسلام و جهان اسلام» دانست و گفت: آیتاللهالعظمی میلانی منحصر به یک مکتب فقهی خاص همچون نجف، قم یا مشهد نبود؛ بلکه همه مکاتب را درک کردند و فراتر از آن، به بررسی نیازهای جهان اسلام پرداخت.
وی با اشاره به توجه به نیازسنجی منطقهای و بینالمللی عنوان کرد: این مرجع عالیقدر همچون فقها و بزرگان حوزههای علمیه نسبت به نیازهای منطقهای و بینالمللی مسلط بود و توانست پاسخگوی این نیازها باشد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان با اشاره به آثار فقهی، کلامی و اجتماعی آیتالله میلانی (ره) تأکید کرد: آثار ایشان نشان میدهد که بر حوزه جهان اسلام و نیازهای بینالمللی مسلط بودند و در رفع این نیازها تلاش کردند؛ برخی از این پاسخها توسط خود ایشان و برخی توسط شاگردان به سرانجام رسید.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی فاضل سومین نکته را تقویت مبانی شیعه و تلاشهای اجتماعی دانست و اظهار کرد: دغدغه تقویت عقاید شیعه در حوزه عمومی مردم در کنار نگاههای فرامذهبی ایشان، پررنگ بوده است و بنابراین می بایست ابعاد شخصیتی آیتالله میلانی (ره) مورد مطالعه و الگوبرداری طلاب و فضلا قرار گیرد.