Al-Mustafa International University
شنبه | 3 | آذر | 1403

رئیس جامعةالمصطفی (ص) خراسان در جمع مدیران ارتباطات و بین‌الملل المصطفی (ص): مشهد؛ می‌تواند به قطب تولیدات رسانه‌ای المصطفی (ص) تبدیل شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر صالح در جلسه آغاز به کار نشست هم‌اندیشی مدیران ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی (ص) العالمیة در مشهد مقدس اظهار داشت: جامعةالمصطفی (ص) خراسان در جوار مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام با بهره‌مندی از ظرفیت کم‌نظیر فرصت‌های مطالعاتی در مشهد به‌عنوان قطب علمی حوزوی و دانشگاهی کشور می‌تواند به قطب تولیدات رسانه‌ای المصطفی (ص) تبدیل شود.

به گزارش روابط‌عمومی جامعةالمصطفی (ص) خراسان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح رئیس المصطفی (ص) خراسان در نشست هم‌اندیشی مدیران ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی (ص) العالمیة که ظهر دوشنبه نهم بهمن‌ماه به میزبانی جامعةالمصطفی (ص) خراسان با حضور رئیس جامعةالمصطفی (ص) خراسان، دکتر علی الله‌اکبری مدیرکل روابط‌عمومی المصطفی (ص) و جمعی از مدیران و کارگزاران ارتباطات و بین‌الملل ستاد و نمایندگی‌های جامعةالمصطفی (ص) در مشهد برگزار شد اظهار داشت: المصطفی (ص) شبکه بزرگی است که ظرفیت‌ها و فرصت‌هایش متعلق به همه است و دراین‌بین جامعةالمصطفی (ص) خراسان در جوار مضجع نورانی امام رضا علیه‌السلام با بهره‌مندی از ظرفیت کم‌نظیر فرصت‌های مطالعاتی در مشهد به‌عنوان قطب علمی حوزوی و دانشگاهی کشور و وجود پژوهشکده بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت، می‌تواند به قطب تولیدات رسانه‌ای المصطفی (ص) تبدیل شود.

وی افزود: مشهد به‌واسطه حوزه علمیه کهن و وجود دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی یک ظرفیت بزرگ علمی و مناسب‌ترین مکان برای فرصت‌های مطالعاتی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت است؛ لذا ما می‌توانیم با توسعه همکاری‌های ارتباطاتی این ظرفیت را بیش‌ازپیش معرفی کنیم.

اشتغال در المصطفی (ص) خراسان، مزین به پیوست فرهنگی خادمی حضرت رضا (ع) است

رئیس جامعةالمصطفی (ص) خراسان در بخشی از سخنان خود با بیان‌نامه امام علی علیه‌السلام به عبدالله بن عباس فرماندار ایشان در بصره در سال ۳۶ هجرى در باب رعایت ملزومات خدمت اظهار داشت: از امام علی علیه‌السلام در این نامه آمده است: و من وصية له (علیه‌السلام) لعبد الله بن العباس عند استخلافه إياه على البصرة: أُوصیک بِتَقْوَی اللَّهِ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ  وَ الْعَدْلِ عَلی مَنْ وَلَّاک، سَعِ النَّاسَ بِوَجْهِكَ وَ مَجْلِسِكَ وَ حُكْمِكَ وَ إِيَّاكَ وَ الْغَضَبَ فَإِنَّهُ طَيْرَةٌ مِنَ الشَّيْطَانِ وَ اعْلَمْ أَنَّ مَا قَرَّبَكَ مِنَ اللَّهِ يُبَاعِدُكَ مِنَ النَّارِ وَ مَا بَاعَدَكَ مِنَ اللَّهِ يُقَرِّبُكَ مِنَ النَّارِ. ترجمه: تو را سفارش می‌کنم به تقوای الهی و اینکه در قلمرو ولایت و حکومت خود عدل را رعایت کنی. با مردم، به هنگام ديدار و در مجالس رسمى و در مقام داورى، گشاده‌رو باش و از خشم بپرهيز، كه سبک‌مغزی، به تحريك شيطان است، و بدان آنچه تو را به خدا نزديك می‌سازد، از آتش جهنّم دور، و آنچه تو را از خدا دور می‌سازد، به آتش جهنّم نزديك می‌کند.

رئیس جامعةالمصطفی (ص) خراسان با اشاره به جایگاه روابط‌عمومی‌ها اظهار داشت: اشتغال در مشهد و المصطفی (ص) خراسان علاوه بر وظیفه‌های سازمانی مزین به یک پیوست فرهنگی تحت عنوان خادمی حضرت رضا علیه‌السلام است که به‌عنوان یک توفیق بسیار مغتنم، مایه مباهات است.

برگزاری نشست تخصصی هم‌اندیشی مدیران ارتباطات بسیار ارزشمند است

وی افزود: به دلیل مواجهه با ارزیابی لحظه‌به‌لحظه مخاطب، شغل روابط‌عمومی یکی از مشاغل سخت و پر استرس است؛ ازاین‌رو اجتماع مسئولان روابط‌عمومی در قالب چنین نشست‌هایی به جهت انتقال و تبادل تجربیات، بسیار ارزشمند است.

مهم‌ترین رسالت روابط‌عمومی‌ها، مهندسی اذهان و شناخت اولویت‌ها است

رئیس جامعةالمصطفی (ص) خراسان ادامه داد: از جمله مسائل مهم روابط‌عمومی‌ها قدرت مهندسی اذهان و شناخت اولویت‌ها است. همچنین روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از یک برنامه جامع فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی کنند. ازاین‌رو روابط‌عمومی‌ها قدرت الگودهی دارند.

وی اضافه کرد: امروز المصطفی (ص) در توسعه فرهنگ غنی اهل‌بیت (ع)، روشنگری، تبیین و ایجاد التزام به دین در میان ملل، ارتقای سطح فکری و توسعه عقلانیت در مردم دنیا به‌خوبی درخشیده است؛ ازاین‌رو فعالیت در روابط‌عمومی جامعةالمصطفی (ص) باید توأم با عشق و علاقه و اعتقاد باشد.

کلید موفقیت یک روابط‌عمومی، برقراری ارتباط صحیح است

وی اظهار داشت: کلید موفقیت در حوزه روابط‌عمومی مبتنی بر ارتباط صحیح است؛ لذا باید به تقویت بایسته‌ها و افزایش توانمندی‌ها، مهارت‌ها و تخصص‌های لازم در این حوزه توجه ویژه داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر صالح در پایان با اشاره به پیشرفت‌ها و تحولات خوبی که در سال‌های اخیر در زمینه ارائه خبر در روابط‌عمومی المصطفی (ص) صورت‌گرفته است خاطرنشان کرد: تحول و خلاقیت در قالب‌های تولید خبر و همچنین استفاده از ظرفیت‌های طلاب و فضلا و همچنین لزوم ارزیابی و بازخوردگیری مستمر و افکارسنجی از مخاطبان از اموری است که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

خبر های قبلی و بعدی