Al-Mustafa International University
چهارشنبه | 7 | آذر | 1403

جبهه سازي، بزرگترين اقدام پيامبراكرم صلي الله عليه وآله وسلم در دوران بعثت

طلاب-آفریقایی-جامعه-المصطفی

به گزارش روابط عمومي جامعه المصطفي العالميه نمايندگي خراسان، حجه الاسلام والمسلمين دكتر سعيدي فاضل رئيس جامعه المصطفي العالميه نمايندگي خراسان در مراسم اختتاميه همايش «اسلام ناب و آينده آفريقا» كه به همت اتحاديه طلاب آفريقا در تاريخ 1403/6/31در مشهد مقدس برگزار گرديد، ضمن خير مقدم به طلاب آفريقايي مقيم جمهوري اسلامي ايران و تبريك ايام ولادت حضرت محمد مصطفي صلي الله عليه وآله وسلم و امام جعفر صادق عليه السلام گفت: در نگاهي كه ما بايد به فلسفه بعثت پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله وسلم داشته باشيم اين است كه یک اقدام ويژه پیامبر اکرم در ابتداي بعثت شان که در جهان معاصر دیده نمی‌شد موضوع جبهه سازی است
رئيس جامعه المصطفي العالميه نمايندگي مشهد افزود: به نظر من ضرورت شكل گيري يك محفل اين چنيني بحث بر روي چگونگي تشکیل جبهه واحد در مقابل دشمن است، اگر ما به فعاليت پيغمبر اكرم در حوزه جبهه سازي نگاه كنيم اين فعاليت حضرت را بينظير مي بينيم.

ايشان اظهار داشت: چند موضوع در رابطه با جبهه وجود دارد نكته اول اينكه جبهه چيست؟ فعالیت منسجم تشکل ها و گروها و دسته هاي مختلف در جهت گيري مقابله با دشمن باشد جبهه نامیده می‌شود رهبر معظم انقلاب دامت بركاته در سال 92 تشكيل جبهه هاي فرهنگي را در جمهوري اسلامي دستور دادند و در سال بعد اين را به فعالين در عرصه بين الملل توصيه كردند.

دكتر سعيد فاضل افزود: جبهه یعنی اقدام مشترک با هدف متعالی بر ضد دشمن واحد و اين يك مهارت است كه بايد آنرا به دست آورد به شما طلاب عزيز كه در اتحاديه طلاب آفريقا فعاليت مي كنيد توصيه مي كنم كه يكدوره مهارت جبهه سازي براي خودتان برگزار كنيد.
وي گفت: ماهيت اين جبهه، جبهه اسلام ناب است، جبهه اسلامي كه زنگار خرافات بر روي آن ننشسته است و آن جبهه اسلام مسوليت پذير، عملگرا، ضد ظلم و با خوانش اسلام ناب محمدي است و رهبران انقلاب اسلامي و بزرگاني درسطح جهان آنرا بازپروري و باز توليد كردند و آن بعثت پيغمبر اكرم كه مبدء برانگيختگي جهان قرار گرفت و شما از سال 1979 به اين سمت آنرا در دنيا مي بينيد مثل جبهه مقاومت كه يك نمونه از آن است
رئيس جامعه المصطقي العالميه نمايندگي خراسان افزود: شاخص دوم جبهه عبارت است از مرزبندی، جبهه باید مرز داشته باشد و مرز جبهه ما امروز مرز لا اله الا الله و اقامه توحيد در جهان است و هركسي ضمن اين مرز قرار گرفت در جبهه ما قرار دارد واگر در مرز اين جبهه نبود در سمت ما قرار ندارد.

ايشان اظهار داشت: خداي متعال مرز ما با ديگران را دشمني با اسلام مطرح كرده است، و هر كسي كه غير از برنامه خدا و برنامه قرآن برنامه اي براي هدايت بشر تعريف كرده باشد، در منطق قرآن كريم مرزش با ما مرز ديگري است.
حجه الاسلام والمسلمين سعيدي فاضل افزود: شاخص سوم ضرورت اين جبهه سازي موضوع اتحاد و وحدت بين جهان اسلام است چون جبهه واحد با اتحاد واقعی شکل می‌گیرد اين جبهه به دنبال ليظهره علي الدين كله ولو كره المشركون است، اين جبهه به دنبال اقامه اسلام در سطح بين الملل است،اين جبهه به دنبال اقامه معارف اسلام در سطح جهان است و اگر اين هدف قرار هست كه محقق بشود جز با اتحاد محقق نميشود.

وي گفت: جبهه اين نيست كه شيعه بخواهد در درون خودش تشكيل بده و بخواهد اسلام ناب را صادر كند جبهه اي كه شيعه در آن مرز مشترك با دشمن داشته باشد اين جبهه نخواهد بود و او در جبهه دشمن است در مورد اهل سنت هم سخن همين است ، نداشتن اين مرز مشترك با دشمن در واقع مرز جبهه ما با ساير جبهه هاست.
دكتر سعيدي فاضل افزود: در آيه شريفه ” تَعالَوا إلی کلمةٍ سَواءٍ بَیننا و بَینکم” پيغمبر اين را خطاب به اهل كتاب بيان مي كند، يعني پيغمبر اكرم با اهل كتاب جبهه واحد تشكيل مي دهد عليه مشركين، شما امروز ببينيد مجاهدان فلسطيني در غزه همان شأن و ارزشي را دارند كه مجاهدان شيعه در لبنان و ديگر كشوره ها دارند يعني همه اينها در يك جبهه دارند.

ايشان در پايان گفت: حال سوال اين است كه ما در اين جبهه چه كاركردي داريم در اين جبهه سازي: اولا اصل بودن ما در اين جبهه سازي خيلي مهم است و اينكه جايگاه خودمان را متناسب با اقتضائات كشورهايمان را در اين جبهه مشخص بكنيم و ثانيا بدانيم در اين جبهه من چه كاركردي را مي توانم در اين جبهه داشته باشم البته به اين معنا نيست كه بايد كار سياسي بزرگي را حتما بايد انجام دهيم نه همان نشر معارف اسلام و اقامه دين در سطح جامعه يك نقش بزرگ و مهمي است ، اگرخوانش درست از قرآن در جامعه بيان بشود قطعا آن جبهه شكل خواهد گرفت و اين آن چيزي است كه قرآن كريم از ما خواسته شده است.

خبر های قبلی و بعدی