روایت صحیح ما در مواجهه جبهه مقاومت و استکبار جهانی، سبب به حرکت درآوردن اراده عمومی جهت تحقق مقاومت مردم پایه خواهد بود.
▫️به گزارش روابط عمومی جامعةالمصطفی العالمیه نمایندگی خراسان حجة الاسلام والمسلمين دکتر سعیدی فاضل رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان در این مراسم، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و عرض ارادت به محضر حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت گفت: ارزش این برنامه از این جهت است که ایام خاص که مهمترین اتفاق ها در جهان در حال اتفاق است، شکل گرفته است.
دکتر سعیدی فاضل گفت: این اقدام عظیم، لبیک به ندای قرآن کریم در حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم و پاسخ به ندای مقام معظم رهبری حافظه الله در همیاری و همکاری با جبهه مقاومت است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان گفت: سوال اصلی این است که اساسا چرا باید ما این اقدام مشترک را انجام بدهیم و این اقدام چه ضرورتی دارد؟ موضوع اصلی که در این جهت وجود دارد این است که متاسفانه میدان به درستی تبیین نشده است و ما اگر وضعیت منطقه و جهان را به خوبی درک کنیم، اهمیت این کار را به خوبی درک میکنیم.
وی اظهار داشت: جنگ امروز جنگ وجودی است و حکم مرگ و زندگی را برای طرفین دارد، اگر به سخنان رهبران دو جبهه توجه کنیم این مسئله روشن میشود، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خرداد ماه ۱۴۰۳ در دیدار با نبیه بری میفرمایند: «شرایط کنونی منطقه هم برای دشمن و هم برای جبهه حق شرایط مرگ و زندگی است».
ایشان افزود: شهید نصر الله در ۱۹ آبان ۱۴۰۲ مطرح میفرمایند: «جنگ این روزهای غزه مانند جنگهای گذشته نیست بلکه یک جنگ فاصل، تعیین کننده و تاریخی است که ماقبل آن به هیچ وجه مانند مابعد آن نخواهد بود».
ایشان در ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ به این نکته مهم اشاره میکند که: «این جنگ همچنانکه نتانیاهو و تندروهای رژیم به آن نگاه میکنند یک جنگ وجودی است و بر ما هم لازم است به آن بعنوان یک جنگ وجودی و سرنوشت ساز نگاه کنیم».
دکتر سعیدی فاضل افزود: آنطرف قضیه بایدن رئیس جمهور آمریکا میگوید حوادث این ایام باعث میشود که سرنوشت هشت دهه آینده مشخص شود.
وی افزود: نتانیاهو در ۲۶ آذر ۱۴۰۲ میگوید: «ما در جنگ وجودی قرار داریم» و درجای دیگر میگوید: «میخواهم این جنگ را به جنگ رستاخیز نامگذاری کنم».
رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان اظهار داشت: نگاه به اظهارات رهبران دو جریان این سوال اساسی را بوجود می آورد که چرا این جنگ وجودی است و وظيفه ما در این جنگ چیست؟
ایشان اظهار داشت: نکته مهم این هست که متاسفانه این جنگ را درست درک نکرده ایم دلیلش این است که متاسفانه گرفتار حجاب حقانیت شده ایم و چون خودمان را به صورت پیش فرض محق و پیروز دانسته ایم، لذا هیچ تکلیفی برای خودمان متصور نيستيم و خودمان را پیروز میدانیم.
دکتر سعیدی فاضل افزود: این صریح سنت الهی است که باید در مقابل این جنایات، فعالیت و عکس العمل داشته باشیم. آن ایمانی که مسئولیت آور نباشد ایمان تخدیری و مخرب و مانند ماده مخدر است و جامعه را نابود میکند، درحالیکه ایمان واقعی مسئولیت آور است.
وی گفت: در این جنگ وجودی اگر یهود شکست بخورد در زمین سرگردان میشود و درنهایت سرزمین نخواهد داشت ولی اگر خدایی نخواسته اسلام شکست بخورد در زمان سرگردان خواهد شد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: چرا دو طرف میگویند جنگ وجودی است و شکست در این جنگ باعث نابودی میشود؟
در طرف اسرائیل به این دلیل است که اصلی ترین ماهیت اسرائیل ماهیت او مقوله دولت، سرزمین است. اینها دو مسئله دارند: سرزمین مقدس و ارض موعود. ورود به سرزمین مقدس برای یهودیان و صهیونیستها و برای مسیحیان صهیونیست هم مهم است.
دکتر سعیدی فاضل افزود: مسیحیان صهیونیست معتقد اند که برای ظهور مسیح باید چهار گام انجام داد: اول یهود را جمع کنیم که این کار را در سال ۱۹۱۷ کردند. دوم دولت یهود را تشکیل بدهیم که در سال ۱۹۴۸ این کار را انجام دادند و سوم تخریب مسجد الاقصی و بنای هیکل سلیمان و چهارم جنگ آرماگدون و جنگ آخر الزمان که در انجیل یوحنا به آن اشاره شده است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان اظهار داشت: مورد دوم برای یهودیان دولت است: الان تعارضی که در رژیم صهیونیستی وجود دارد این است که مذهبی ترین کشور دنیا در نگاه تمدن غرب دولت اسرائیل است و از طرفی سکولارترین کشور دنیا هم اسرائیل است.
وی افزود: این دو گانه از سال ۱۹۶۷ که اعراب در مقابل اسرائیل شکست خوردند تا قیام طوفان الاقصی در میان یهودیان به یک مسئله تبدیل شده بود و وحدت گفتمانی بین آنها بوجود آمده بود.
دکتر سعیدی فاضل اظهار داشت: اگر یهود در این جنگ شکست بخورد آرمان دولت اسرائیل شکست خواهد خورد و آرمان سرزمین موعود هم شکست خواهد خورد، لذا آمریکایی ها و اسرائیلی ها به دنبال دو دولتی هستند.
ایشان اظهار داشت: از طرفی چرا این جنگ برای جبهه مقاومت یک جنگ وجودی است؟
به دلیل اینکه ایده مقاومت که از دل جمهوری اسلامی ایران بوجود آمد به وسیله حضرت امام در سال ۱۹۷۹ در قالب موضوع امت ملت را مطرح کردند، یعنی در عین اینکه ملتهای متعددی داریم و اختلافهای زیادی هم داریم ولی زیر پرچم امت پیغمبریم. این گفتمان امت سازی است که توسط امام ایجاد شد و در دنیا در حال گسترش است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: امروز همه بر این باورند که اگر جبهه مقاومت شکست بخورد ایده امت سازی و ایده مقاومت در برابر جبهه باطل که توسط امام راحل ره مطرح شد شکست خواهد خورد که البته هیچگاه اینگونه نخواهد شد انشالله.
وی گفت: لذا در دو جهت جنگ وجودی است، و اگر جریان مقاومت درجنگ شکست بخورد مسئله حاکمیت خدا در زمین شکست خواهد خورد، این موضوع، اهمیت مسئله را مشخص میکند.
رئیس نمایندگی المصطفی خراسان افزود: در عرصه های مختلف با دشمن جنگ ترکیبی داریم و وظیفه فعلی ما در این جنگ وجودی یک چیز است و آن روایت صحیح از این جریان و تقویت اراده ها در حمایت عموم مردم در جهان از جریان مقاومت است.
دکتر سعیدی فاضل افزود: قدم اول این است که ما این جریان را درست روایت کنیم و روایت صحیح ما در جنگ اراده ها و تبیین حرکت عمومی مقاومت برای مردم وظیفه ماست. بعنوان مثال شهید و شهادت اگر درست روایت نشود میتواند رعب وحشت در جامعه ایجاد کند و اگر درست روایت شود ایجاد انگیزه و تقویت انگیزه در جامعه میکند و سلحشوری خواهد آفرید. این اهمیت و جایگاه روایت درست را میرساند.
ایشان بیان کرد: در شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام و جریان کربلا چون روایت را حضرت زینب سلام الله انجام دادند، این شهادت را تبدیل به سلحشوری کردند، ولی شهادت مالک اشتر و امير المؤمنين چون به دست دشمن اتفاق افتاد باعث ارعاب و وحشت در جامعه شد.
وی اظهار داشت: روایت درست باعث میشود که شهادت شهید نصرالله از ارعاب عمومی که در جامعه ایجاد کرده بود تبدیل به فرصتی برای تقویت انگیزه ها و سلحشوری و مبارزه برای اسرائیل شود و خطبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمعه نصر از همین جنس بود. ایشان به گونه ای خطبه خواندند که دشمن اعتراف کرد گویا در بین مردم هیچ اتفاقی نیفتاده است، اینها همه تاثیر روایت صحیح است.
دکتر سعیدی فاضل افزود: تنها روایت درست و به موقع کافی نیست، بلکه ایجاد جبهه واحد در جهت مقابله با دشمن صهیونیستی گام اصلی است که در پرتو آن ما مسئولیت پذیری خود را در قبال ایمان به توحید افعالی انجام داده و شمشیر را در دست مالک اشتر و مجاهدان زمانه محکم خواهیم کرد.