Al-Mustafa International University
پنج‌شنبه | 26 | مهر | 1403

نمایشگاه کتاب حوزوی؛ فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جهان است

عبدالمطلب، طلبه جامع المصطفی اهل کشور نیجریه

به گزارش روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان،عبدالمطلب، طلبه جامع المصطفی اهل کشور نیجریه، در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان گفت: هدف من از حضور در ایران و تحصیل در این‌جا، بهره‌مندی از علوم اهل بیت علیه السلام است.

وی افزود: پس از تکمیل کارشناسی ارشد در رشته علوم اسلامی، در آزمون دکترا شرکت خواهم کرد. در این مدت، به دنبال دیگر منابع به زبان‌های مختلف بودم و متوجه شدم که کتب بیشتری به زبان رسمی انگلیسی وجود ندارد.

وی اذعان کرد: زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی شناخته می‌شود و نیاز است که ما نیز تلاش‌کنیم کتاب‌های بیشتری را به این زبان ترجمه و منتشر کنیم چرا که این کار می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ترویج فرهنگ اسلامی حتی در کشورهایی مانند آمریکا داشته باشد.

این طلبه جامعه المصطفی ادامه داد: نیجریه یک کشور اسلامی است و تشیع نیز از حدود چهل و پنج سال پیش توسط پدران ما به نیجریه وارد شده است.

وی ادامه داد: مردم نیجریه به معارف اهل بیت علیه السلامعلاقه‌مند هستند و من نیز برای کسب این معارف به ایران آمدم. هر ساله به نیجریه بازمی‌گردم و آن‌چه که آموخته‌ام را به مردم کشور خود منتقل می‌کنم.

عبدالمطلب در پاسخ به سوالی درباره تاثیر نمایشگاه‌های کتاب بر ارتقای سطح علمی و پژوهشی طلاب گفت: چنین نمایشگاه‌هایی بسیار مفید هستند، زیرا طلاب به کتاب‌های زیادی نیاز دارند. در این نمایشگاه‌ها، کتاب‌های مختلف عربی و انگلیسی عرضه می‌شود که می‌تواند به طلاب کمک کند تا به راحتی به منابع مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.

وی همچنین در خصوص بهبود برگزاری نمایشگاه‌ها پیشنهاد داد: برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه، لازم است که تحقیقات و ترجمه‌های بیشتری انجام شده و کتاب‌ها به زبان‌های مختلف منتشر شوند.

عبدالمطلب افزود: این کار می‌تواند نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای انگلیسی‌زبان و عربی‌زبان نیز موثر باشد.

وی در پایان، ضمن تشکر از دست اندرکاران نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه‌ها بتوانند بستری مناسب برای دسترسی به منابع علمی و ایجاد ارتباط‌های بین‌المللی فراهم کنند.

 

بازتاب در رسانه‌ها

خبرگزاری حوزه علمیه خراسان

خبر های قبلی و بعدی