Al-Mustafa International University
یکشنبه | 25 | شهریور | 1403

سلسله نشستهای تربیتی بصیرتی با عنوان :اربعین گامی به سوی ظهور

▫️به گزارش روابط عمومی جامعه المصطفی خراسان، در آستانه برگزاری اربعین حسینی و اعزام کاروان طلاب ریحانه المصطفی به کربلای معلا، کارگروه فرهنگی تربیتی مرکز آموزش زبان و معارف به منظور آمادگی هر چه بیشتر طلاب "زائر اولی" مقطع تمهیدیه اقدام به برگزاری ساسله نشستهای بصیرتی با عنوان "اربعین گامی به سوی ظهور" می کند.

▫️در دومین نشست، که روز گذشته دوشنبه 22 مرداد، مصادف با هفتم صفر، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، سرکار خانم حاجی زاده استاد مرکز آموزش زبان و معارف خواهران با رویکرد معرفتی، بصیرتی و فقهی نکات کاربردی را در خصوص سفر اربعین در جمع طلاب زائر اولی تمهیدیه بیان کرد.

▫️وی پس از عرض تسلیت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار داشت: از امام حسن علیه السلام، می توان به عنوان احیاءکننده نهضت اسلام یاد کرد. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این هنر امام حسن مجتبی(علیه‌السّلام) بود که گرچه معاویه جریان اصیل اسلام را با حکوت خود منحرف کرد؛ اما در زمان امام حسن(علیه الصّلاةوالسّلام)،این جریان به شکل نهضت ادامه پیدا کرد.

▫️وی افزود: اگر امام حسین علیه السلام به جای امام حسن علیه السلام در زمان معاویه بودند؛ همان مسیری را طی می کردند که امام مجتبی علیه السلام پیمودند.

▫️وی در ادامه به روایتی مشهور از امام حسن عسکری علیه السلام در خصوص نشانه های مومن اشاره کرد و اظهار داشت: این که زیارت اربعین، در کلام امام حسن عسکری بعنوان پنجمین نشانه از نشانه های مومن خوانده شده حاکی از فضیلت و اهمیت فراوان حضور در این گردهمایی عظیم است. لذا باید با خلوص نیت و با هدف کسب معرفت در این مهم شرکت نمایید.

▫️سرکار خانم حاجی زاده سپس ضرورت پیاده روی اربعین را یادآور شد و افزود: اربعین ان شاءالله زمینه ساز ظهور امام زمان عج خواهد شد. سعی کنید در این سفر به پاک ساری نفس و تقویت روحیه گذشت و ایثار همینطور خودسازی کمر همت ببندید.

▫️استاد احکام مرکز آموزش زبان و معارف خواهران در ادامه به رعایت بهداشت فردی و جمعی با مصادیق مرتبط با حقوق (حق الله، حق النفس و حق الناس ) اشاره و احکام عبادی مرتبط با سفر را برای طلاب تشریح کرد.

▫️وی در پایان با ارائه تجربیات سال های گذشته خاطرنشان کرد؛ طلاب در این سفر قدرشناسی از کشور میزبان و اهمیت رعایت شئونات طلبگی به عنوان یک زائر در ابعاد مختلف را همواره در نظر داشته باشند.

خبر های قبلی و بعدی

آخرین خبرها