Al-Mustafa International University
دوشنبه | 26 | شهریور | 1403

 برگزاری دوره “آشنایی با سفر اربعین” در خوابگاه خواهران مجتمع آموزش عالی خواهران جامعه المصطفی نمایندگی خراسان

▫️به گزارش روابط عمومی نمایندگی المصطفی در خراسان، واحد آموزش های کاربردی بیان مجتمع آموزش عالی خواهران، دوره "آشنایی با سفر اربعین" را در خوابگاه خواهران برگزار کرد. در این دوره، کارگاه جایگاه اربعین و زیارت اربعین در روایات و فرهنگ تشیع و اخلاق در این سفر معنوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عصارزاده و با شرکت ۴۷ نفر از طلاب ملیت‌های پاکستان، هندوستان و افغانستان برگزار شد.

▫️ در این کارگاه حجت الاسلام والمسلمین عصارزاده با اشاره به شناخت جایگاه امام در عالم و تاثیری که امام از قبل تولد تا بعد شهادت در عالم گذاشته و می گذارد به بررسی روایات در این خصوص و بررسی زیارت عاشورا پرداخت.

▫️ وی افزود: جریان نهضت سید الشهداء علیه السلام تا ظهور امتداد دارد. به این مفهوم که نهضت سید الشهداء جنگ حق و باطل و جنگ نور و ظلمت بود که این مبارزه تا ظهور ادامه دارد و نمونه بارز آن در حال حاضر مبارزه فلسطین با اسرائیل است.

▫️ حجت الاسلام والمسلمین عصارزاده در ادامه تصریح کرد: قبل از ورود به جاده اربعین چند مقدمه لازم است. اولین آن استغفار است. استغفار برکات زیادی دارد و تا زدودن آلودگی ها نباشد از ابا عبدالله دور خواهیم بود. برای سلوک در جاده ابا عبد الله علیه السلام استغفار دارای اهمیت زیادی است.
مرحله دوم اشک است. اشک قبل سفر، حین سفر و بعد از آن. کوله بار این سفر معنوی اشک ‌است. اشک بر سید الشهداء علیه‌السلام. این اشک صاحب دارد. خریدار دارد. اشک بر سید الشهداء که بر صورت می‌ریزد به شما قابلیت بهشتی بودن می دهد. سومین مرحله اخبات است یعنی خضوع و خشوع داشتن و طلبکار نبودن. هر سه‌ی این مقدمات باید همراه باشند.

▫️ استاد اخلاق جامعه المصطفی در ادامه با اشاره به بحث اخلاق در سفر اربعین اظهار داشت: ما در این سفر با افراد زیادی همراه هستیم. پیر، جوان، کودک، هم کیش، هم ملیت و ….. سلوک با افراد خیلی مهم است. نکته اول این است که همه را دوست داشته و به همه احترام بگذاریم. اگر کسی بی ادبی کرد وظیفه ما اصلاح او است. از وظایف دیگر ما غیبت نکردن و تهمت نزدن است.

▫️ حجت الاسلام والمسلمین عصارزاده در پایان افزود: با توجه به اینکه در طول سفر بلکه در همه عمر یک دشمن همراه داریم و آن نفوذ شیطان است لذا در این سفر و بازگشت از آن خیلی باید مراقبت داشته باشیم تا جلوی نفوذ و تسلط شیطان را بگیریم و از خطر این دشمن بزرگ غافل نباشیم.

خبر های قبلی و بعدی

آخرین خبرها