Al-Mustafa International University
پنج‌شنبه | 9 | فروردین | 1403

ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای خودسازی است

▫️ رئیس نمایندگی المصطفی(ص) در خراسان:
🔰ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای خودسازی است

▫️ اولین جلسه از دور دوم سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم نمایندگی المصطفی در خراسان ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی(ص) در خراسان با حضور طلاب، اساتید و پرسنل این مرکز در نمازخانه ستاد مرکزی نمایندگی برگزار شد.

▫️به گزارش روابط عمومی نمایندگی المصطفی در خراسان در این نشست حجت الاسلام والمسلمین صالح با استناد به آیه “شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن” اظهار داشت:آنچه در قرآن کریم به عنوان امتیاز و ویژگی ‌برجسته ماه رمضان عنوان شده بحث نزول این کتاب آسمانی است.

▫️وی افزود: نزول قرآن کریم به قلب پیامبر اکرم (ص) برای نجات مردم از تاریکی و ظلمات و هدایت به سوی نور نیز از ویژگی‌های ممتاز ماه مبارک رمضان است و به فرموده حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها روزه این ماه ابزاری برای تثبیت اخلاص است، چرا که وجه تمایز روزه با سایر اعمال عبادی در اخلاص است.

▫️وی با اشاره به طیف وسیع ابواب نهفته موجود در مناسک روزه اظهار داشت: روزه از ابواب مختلف فقهی همچون امساک در روزه، مسائل عبادی، مباحث تربیتی و … برخوردار است و بخشی از این ابواب، ابعاد اجتماعی روزه ماه مبارک است.

▫️رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان ادامه داد: روزه حقیقی است روزه‌ای است که ابعاد اجتماعی در آن در نظر گرفته شود لذا اسلام برای ساخت جامعه طیبه مترقی با زیست مسالمت آمیز آحاد بشر، بسیاری از نکات اخلاقی لازمه جامعه را به عنوان مبطلات روزه در نظر گرفته است.

▫️وی با اشاره به اینکه یک طلبه در کنار هدف گذاری‌های علمی باید هدف گذاری معنوی نیز داشته باشد افزود: امام‌صادق علیه السلام در این باره می فرمایند: هرگاه روزه گرفتید باید تمامی اعضا و جوارح شما روزه باشد لذا در روزه حقیقی، علاوه بر روزه بطن در کنار اینکه همه اعضا و جوارح شخص باتقوا باید نسبت به مواضع گناه حفظ شود قلب شخص نیز باید روزه باشد.

▫️حجت الاسلام والمسلمین صالح با اشاره به آیه “اذا ما غضبوا هم یغفرون” ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای خودسازی است و یکی از راه های خودسازی بخشش دیگران و یکی از اعمال موردپسند خداوند در این ماه است چرا که بخشش انسان را به ساحل آرامش می رساند. از این رو با در نظر گرفتن امکان لغزش در خود، امید به رشد فردی در بخشش دیگران، در نظر گرفتن امکان خطای محاسباتی در دیگران و امید به عفو خدا در پی بخشش بنده‌ها، از عفو نمودن دیگران غفلت نکنید و این مسئله چون مبارزه با نفس و خودسازی است سخت است.

▫️وی با اشاره به انواع ایمان در قرآن کریم تصریح کرد: اصل استعفار یعنی باز کردن راهی به سوی نورانیت و طلب نورانیت و توبه بازگشت به سوی نورانیت است و انسانی که مومن نیست هیچگاه به نورانیت راه پیدا نمی کند.

▫️رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با اشاره به آیه شریفه “انما المومنون الذین اذا ذکرالله وجلت قلوبهم و اذا تلیت علیهم آیاته زادتهم ایمانا” در سوره مبارکه انفال اظهار داشت: مومنان نسبت به آیات خداوند بی تفاوت نیستند و همچنین ایمان درجاتی دارد که مبتنی بر عزت نفس در افراد است و تحمل سختی های عبادت و ترک معصیت موجب رشد ایمان است.

▫️وی خطاب به طلاب خاطر نشان کرد: در دنیایی که به شدت علیه اسلام عزیز از هر سو و با هر ابزار و توانی به صورت گسترده هجمه شده است جهاد علمی نیز مصداق عبادت و موجب افزایش ایمان است و وظیفه طلاب ابلاغ رسالت الهی است.

خبر های قبلی و بعدی

آخرین خبرها