Al-Mustafa International University
پنج‌شنبه | 26 | مهر | 1403

طلاب باید به مسائل روز جامعه مسلط باشند

ابوبکر ثالثو از کشور نیجریه، دبیر اتحادیه طلاب آفریقا در مشهد و مدرس جامعه المصطفی
به گزارش روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان ،ابوبکر ثالثو از کشور نیجریه، طلبه و مدرس جامعه المصطفی العالمیه و دبیر اتحادیه طلاب آفریقا در مشهد در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان در خصوص سطح برگزاری نمایشگاه ابراز کرد: تغییرات محسوسی را نسبت به سال قبل شاهد بودیم و تغییراتی از لحاظ گسترش کتاب‌ها و تنوع در نمایشگاه دیده می‌شود.

دبیر اتحادیه طلاب آفریقا در مشهد با اشاره به اینکه محتوای نمایشگاه عالی است و کار ارزشمندی صورت گرفته است، افزود: افکار وقتی به رشته تحریر در می‌آید و تبدیل به کتاب می‌شود، باعث آشنایی مخاطبان می‌شود.

این مدرس جامعه المصطفی ابراز کرد: در نمایشگاه کتاب‌هایی به زبان عربی و انگلیسی دیدم و این نشان می‌دهد حوزه علمیه مرجعیت جهانی دارد.

دبیر اتحادیه طلاب آفریقا در مشهد اظهار کرد: سطح بین‌المللی بودن این نمایشگاه زمینه‌ساز گسترش هر چه بیشتر آن را فراهم نموده و باعث می‌شود افراد خارج از ایران مطلع شوند چه گنجی در حوزه نهفته است.

وی گفت: حمل و نقل کتاب برای ما سخت است و نمی‌توانیم به راحتی به کشور نیجریه ببریم و هزینه و حساسیت‌های خاصی وجود دارد. از این لحاظ سعی کردم نرم افزار جامع نور را، تهیه کنم.

این مدرس جامعه المصطفی در پاسخ به این پرسش که چه کتاب‌هایی را از نمایشگاه تهیه کردید، افزود: برخی کتاب‌های تفاسیر، دروس حوزوی و روان شناسی تهیه نمودم.

وی به ضرورت آگاهی طلاب و مطالعه کتب غیر درسی اشاره کرد و گفت: طلبه باید چند بعدی باشد؛ از این رو علاوه بر محتوای حوزوی باید به دیگر محتواها نیز مسلط باشد، زیرا اکنون وضعیت دنیا را تغییر کرده است.

این مدرس جامعه المصطفی ابراز کرد: حوزه علمیه خراسان ظرفیت بسیار خوبی فراهم نموده و مرکز بسیار بزرگی برای کسب علم و معرفت است.

 

بازتاب در رسانه‌ها

خبرگزاری حوزه علمیه خراسان

خبر های قبلی و بعدی