▫️به گزارش روابط عمومي جامعه المصطفي العالميه نمايندگي خراسان، حجه الاسلام و المسلمين دكتر سعيدي فاضل رئيس جامعه المصطفي العالميه نمايندگي خراسان در مراسمي كه به مناسبت ميلاد پيامبراكرم صلي الله عليه وآله وسلم در خوابگاه خواهر برگزار شده بود ضمن تبریک میلاد عزیز و با سعادت رسول مكرم اسلام صلي الله عليه وآله وسلم و ولادت امام صادق عليه السلام وهفته وحدت و تقدیر و تشکر از دفتر مقام معظم رهبری بابت هدیه زیبا كه نشان عفاف و حجاب است به خواهران گفت: پي بردن به عظمت امروز در گرو شناخت پیامبر وامام صادق است.
▫️رئيس جامعه المصطفي العالميه افزود: آیات قرآن كريم و و روايات اهل بيت عليهم السلام، عترت و پیامبر را به زیبایی توصیف کردهاست به عنوان مثال در سوره آل عمران آيه 164 مي فرمايد” لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ” خداوند متعال بالاترین و والاترین هدایت انسانها را كه در شان پیامبر بوده بر ایشان نازل فرموده است و این منت اختصاص به پیامبر ما دارد.
▫️وي افزود: وجود نازنين پیامبر محل نزول کتاب تکوین و کتاب تشریع است که در سوره قدر به آن اشاره شده به عبارت ديگر یک برنامه کامل و لازم براي تمام شئون زندگي انسان بر ايشان نازل شده است.
▫️ايشان اظهار داشت : قرآن كريم پيغمبر اكرم را اسوه حسنه و داراي اخلاق عظيم مطرح مي كند، در آيه 159 سوره آل عمران مي فرمايد : “فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ” يعني ای پیامبر ما تو را رحمه للعالمين قرار دادیم يعني پيامبر هم در زمان هدايت انسانها و هم در زمان جنگ و جهاد و قتال و كشتار رحيم است.
▫️وي افزود: خداي متعال در باره هدف بعثت پیغمبر در همان آيه 164 سوره آل عمران میفرماید: اولا پیامبر مبعوث شده است، بعثت یعنی برانگیختگی ، و کسی که برانگیخته شود باید اول در خودش تحول و انقلاب ایجاد شده باشد والا توان انقلابي گري و ايجاد برانگيختن ديگران را ندارد و اگر توانست اين انقلاب را در خودش ايجاد كند مي تواند يك انقلابي را ايجاد كند كه از حضرت آدم عليه السلام تا وجود نازنين پيغمبر اكرم همه انبياء آمدند اين كار را انجام دهند و نتوانستند، اگر به داستانهاي قرآن كريم نگاه كنيد مي بينيد كه حضرت آدم علیه السلام شان فرد سازی داشت، حضرت نوح عليه السلام ۹۵۰ سال تلاش كرد ۸۲ نفر را هدایت کردند، حضرت ابراهیم عليه السلام که جامعه بزرگتری ازجامعه حضرت نوح را ایجاد کرد ولی این جامعه يك جامعه دینی و امت نبود، حضرت یوسف عليه السلام درست است كه افراد جامعه را مسلمان كرد ولي نتوانست حاکم را مسلمان کند، حضرت سلیمان نبی عليه السلام هم به جايگاهي رسيد كه همه عالم مطيع او بودند ولي تفاوتش با پیامبر اين بود که پیامبر لیقوم الناس بالقسط را پياده كرده يعني مردم را به گونه اي هدايت كرد كه فرايند فرد سازي دني ، تشكيل اجتماع و تشكيل جامعه و امت سازي و تمدن اسلامي را خود مردم رقم زدند ولي حکومت حضرت سلیمان عليه السلام را خدا برای او رقم زد و مردم نقشی نداشتند.
▫️دكتر سعيدي فاضل بيان كرد: اولين ركن در آيه شريفه كه قرائت شد را بعثت مي داند، يعني پيغمبر انقلاب دروني را تبديل به انقلاب بيروني مي كند و مردم را مبعوث مي كند به كار بزرگ، حال سوال اين است كه برنامه اين بعثت چیست؟ برنامه قران كريم است يعني خداي متعال برنامه برانگيختگي را در قرآن آورده است در آیه بعد مي فرمايد: ” وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ” مخاطب اين آيه ما هستيم یعنی پیامبر اکرم برای آخرین هم مبعوث شده يعني ماهم كه درساحت هدايت انسانها ورود پيدا كرده ايم شان مان همين شان است يعني اينكه نداي پيغمبر اكرم الان هم فریاد پیامبر اکرم باید در وجود ما بايدشنیده شود و این فریاد ادا حق پیامبر اکرم است که آن هم اداء حق جامعیت اسلام است.
▫️رئيس نمايندگي المصطفي در خراسان افزود: دین در تمام ساحت های فردی و اجتماعی انسان کارکرد مثبت دارد، فلذا خدای متعال دستور اقامه اين دين را داده است و اداء حق جامعيت اسلام يعني اينكه بعد از گذشت چهارده قرن ازظهور پيغمر اكرم با وجود دشمنی دشمنان اسلام كه تلاش كردند دين را فقط در حوزه فردي تعريف كنند ولي هنوزاين خوانش صحیح از اسلام موجود است.
▫️وي افزود: اداء حق پيغمبر اكرم به اين است كه ما دين را در همان ساحتي كه هست درست درك كنيم و آموزش دهيم و ما طلاب علوم ديني بايد دین را درست بفهمیم و آنرا دنبال کنیم .
▫️دكتر سعيدي فاضل افزود: آنچه كه امروز در جوامع اسلامي وجود ندارد، همین اداء حق است که این هم با وحدت در امت اسلامی بوجود می آید، به عبارت ديگر اتحاد امت اسلامي سبب اداء حق جامعيت اسلامي مي شود، كه اين مسئله دو وظيفه را هم برای ما طلاب ایجاد میکند:
1- تحصیل درست، تهذیب درست و حرکت بر ممشاوآئين پیامبر اكرم جهت دريافت اداء حق جامعيت اسلامي
2- مبارزه در پناه این تعلیم و تربیت ومبارزه فقط مبارزه نظامی نیست بلكه مراد از مبارزه گسترده كردن كلمه لا اله الا الله در سطح جهان است.