جامعة المصطفی العالمیة
جامعة المصطفی العالمیة
جامعة المصطفی العالمیة
سه شنبه ٠٣ خرداد ١٤٠١

 

مديريت ارتباطات و بين الملل


جامعة‌المصطفي(ص) العالميه با ربع قرن سابقه و پيشينه با برکت در مرکز جهاني علوم اسلامي و سازمان مدارس در عرص‍ة بين الملل قدم به دوران شكوفايي نهاده و نشانه‌هايي از رشد و بالندگي خود را به ناظران ارايه نموده و زمان بهره‌برداري از محصولات آن فرا رسيده است.
قرار گرفتن در مسير گسترش و پيشرفت دانش‌ها و ارتباطات، ضرورت هر چه بهتر سامان دهي و سازماندهي طلاب و دانش آموختگان را در عرصه‌هاي علمي، تبليغي ايجاب مي‌نمايد.
مديريت ارتباطات و بين الملل مجتمع آموزش عالي مشهد مقدس، براي رشد و بالندگي مجتمع با استفاده از تجارب، قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي موجود در راستاي تحقق سياستهاي اعلام شده در زمينه‌هاي بهره برداري از فرصت‌هاي تبليغي و گسترش فرهنگ ناب محمدي(ص) از سوي طلاب و دانش آموختگان خود در سراسر جهان تلاش و فعاليت مي‌نمايد.

سياست‌ها و اهداف:

1- معرفی المصطفی(ص) به مراکز و شخصیت های داخلی و بین المللی با بهره گیری از فن آوری های اطلاع رسانی روز؛
2- دعوت از شخصیت ها، نهادهای داخلی و بین المللی وانجام امور تشریفات با هماهنگی مراجع ذی صلاح و بخش های مربوط؛
3- زمینه ساز برقراری ارتباط با مراجع عظام و شخصیت های برجسته و تراز اول حوزوی و دانشگاهی در داخل وخارج کشور؛
4- ارایه خدمات کارشناسی در زمینه ارتباطات و امور بین المللی به سایر واحدهای المصطفی(ص)؛
5- هماهنگی و همکاری با نهادهای برگزار کننده ها همایش ها وکنگره ها برای حضور فعال در آنها؛
6- تهیه و تنظیم وانعکاس اخبار و عملکرد مجتمع به مراجع ذی ربط و رسانه ها؛
7- صدور اعلامیه، بیانیه، پیام های تبریک و تسیلیت و اعلان مواضع رسمی المصطفی(ص) در قبال مسایل و حوادث جاری، داخلی، بین المللی؛
8- همکاری در شناسایی متقاضیان و افراد واجد شرایط تحصیل در المصطفی(ص)و معرفی آنها به سیستم پذیرایی المصطفی(ص)
9- برنامه ریزی و ساماندهی فارغ التحصیلان المصطفی(ص) در داخل و خارج کشور؛
10- پشناسایی و سازماندهی مبلغان، و انجام هماهنگی های لازم برای اعزام آنها؛
11- پیشتیبانی علمی و فرهنگی فارغ التحصیلان، مبلغان با رایزنی واحدهای مختلف؛
12- انتشار نشریه اطلاع رسانی؛
13- برنامه ریزی و زمینه سازی حضور مجتمع در نمایشگاه های استانی و سراسری؛
14- برنامه ریزی و زمینه سازی حضور طلاب در مراسمات و نشست های بین المللی؛
15- برنامه ریزی و اجرای کارگاه ها و دوره های آموزشی تبلیغ.

 

 ادارات:

اداره ارتباطات و روابط عمومی

1ـ اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مختلف نمايندگي جهت انعکاس در سایت‌ها، مجلات و نشریات خبری سازمان مرکزی؛

2ـ اهتمام به برروز رسانيو تقویت پایگاه‌ اطلاع‌رسانی نمايندگي(http://mashhad.miu.ac.ir)؛

3ـ تهیه و تولید و توزیع بروشور، نشریه، کلیپ و ... به منظور معرفی نمايندگي به زبان‌های مورد نیاز؛

4- فراهم آوردن بستر های لازم جهت حضور فعال و اثرگذار طلاب نخبه در رسانه های داخلی و بین¬المللی؛

6ـ برگزاری نمایشگاه در موضوعات مرتبط و مشارکت و حضور در نمایشگاه‌های متناسب با فعالیت‌های جامعۀ المصطفی(ص)؛

7ـ رصد اخبار و تحلیل تحولات مرتبط با مأموریت جامعۀ المصطفی(ص)؛

8- معرفی نمايندگي در قالب های مختلف و تدوین بروشورهای متنوع؛

9ـ معرفی جامعۀ المصطفی(ص) به مراکز و شخصیت‌های دولتی، علمی و فرهنگی با بهره‌گیری از فناوری‌ها و اطلاع‌رسانی روز؛

10ـ شناسایی شخصیت‌ها و نهادهای علمی به منظور دعوت متقابل از ایران و کشور متبوع و پیگیری همکاری‌های بعدی با آنها؛

11ـ برگزاری سمینارها و کارگاه‌های بررسی تحولات سیاسی اجتماعی جهان اسلام، ایران و کشور متبوع با هدف ایجاد بینش و بصیرت سیاسی به طلاب؛

12ـ هماهنگی و همکاری جهت امور تشریفات هیأت‌های اعزامی سازمان مرکزی و نیز میزبانی از شخصیت‌ها و مسئولین بازدید‌کننده از کشور محل فعالیت؛

13- زمینه‌سازی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری و قراردادهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و غیره  و پیگیری جهت اجرای مفاد آن پس از امضا؛

 

اداره امور دانش آموختگان

1- زمينه سازي وتشويق به مهاجرت دانش آموختگان با لحاظ اولويت‌ها؛
2- گسترش فرهنگ ناب محمدي- با زمينه سازي رسالت الهي؛تبليغ وتدريس از سوي دانش آموختگان ؛
3-  محور قراردادن اصل بازگشت بعد از تحصيل در فرآيند آموزش؛
4- شناسايي و حمايت از دانش آموختگاني که سال‌هاي قبل به کشورشان بازگشته‌اند؛
5- ساماندهي فارغ التحصيلان و هدايت و نظارت بر فعاليت‌ آنان؛
6- توانمند نمودن فارغ التحصيلان بابرگزاري دوره‌هاي کاربردي ومهارتي کوتاه مدت؛
7- استفاده ازتوانمندي‌هاي نخبگان و دانش آموختگان فعال در زمينه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و تبليغي و حمايت از آنان.

 

 



چاپ و نشر 14 عنوان کتاب نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان+ جدول

سه شنبه 3 خرداد 1401
مشاهده
اقدامات صورت گرفته، تحسین برانگیز است

دوشنبه 2 خرداد 1401
مشاهده
مبلغ آینده‌پژوه باید فضای مجازی را بشناسد و به آن ورود کند

دوشنبه 2 خرداد 1401
مشاهده
محوریت تبلیغ باید ظهور حضرت مهدی (عج) باشد

دوشنبه 2 خرداد 1401
مشاهده
تبلیغ باید همراه با رفق و مدارا باشد

شنبه 31 ارديبهشت 1401
مشاهده
اهمیت ترسیم نظام الگویی زندگی رسول الله(ص)

پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401
مشاهده
انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را به دنیا معرفی کرد

پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401
مشاهده
شبکه مفهومی تبلیغ از منظر قرآن کریم

پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401
مشاهده
گزارش تصویری اختتامیه کنفرانس بین‌المللی«تبلیغ جهانی دین؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و تجارب در عرصه بین‌الملل»

پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401
مشاهده
اهمیت توجه به تبلیغ جهانی دین در عصر حاضر

چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401
مشاهده
فراهم شدن زمینه جریان‌های دینی به واسطه نهاد جامعةالمصطفی العالمیه

چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401
مشاهده
آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی «تبلیغ جهانی دین، چالش‌ها و فرصت‌ها در عرصه بین‌الملل»

چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401
مشاهده
شبکه‌سازی مبلغان بین‌الملل از اهداف مهم کنفرانس بین‌الملل تبلیغ جهانی دین است

چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401
مشاهده
علت موفقیت شهید مطهری، تفکر روشمند است

دوشنبه 26 ارديبهشت 1401
مشاهده
شهید مطهری یکی از ایده آل‌های زمان خود بشمار می‌رفت

دوشنبه 26 ارديبهشت 1401
مشاهده
جامعة المصطفی
جامعة المصطفی

مشهد،بلوار آیت الله مدرس
نبش مدرس یک
جامعة المصطفی ص العالمیه

شبکه سروش شبکه ایتا نرم افزار ارتباطی خراسان
2020 © کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به جامعة المصطفی العالمیه می باشد